Maturzyści w podróży ;)

W dniach 27- 30 października wraz z klasami maturalnymi I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Konarskiego pod opieką p. Joanny Gruszkowskiej, p. Doroty Pakulniewicz, p. Wiesławy Iwanickiej i p. Anieli Bobryk wybraliśmy się na wycieczkę do Krakowa, zahaczając o Oświęcim, Energylandię i Częstochowę. Pierwszego dnia podróży udało się nam zwiedzić obóz koncentracyjny Auschwitz- Birkenau. Był to dla nas dzień pełen emocji, widok budynków obozu, jego bramy i wnętrza wzbudziły w każdym uczestniku poczucie smutku i współczucia do osób które znalazły się w tym miejscu. Z zaciekawieniem wysłuchaliśmy naszej pani przewodnik, dowiedzieliśmy się nowych informacji na temat obozu i zmęczeni udaliśmy się do krakowskiego hotelu Go Resort. Drugi dzień rozpoczęliśmy od śniadania i wczesnego zwiedzania Krakowa. Spotkanie z przewodnikiem i spacer po Wawelu, Katedra, Zamek Królewski, muzeum Wyspiańskiego, Bazylika Mariacka, sukiennice, Stare Miasto i na koniec krakowski Kazimierz. Udało się zobaczyć nam najważniejsze punkty dawnej stolicy Polski i poznaliśmy jej historię. Był to dość wymagający dzień, po którym z radością wróciliśmy na obiadokolację i nocleg. Jedną z najfajniejszych atrakcji okazała się Energylandia, na którą czekaliśmy od początku naszej podróży. Największe kolejki nie stanowiły dla nas problemu, hyperion czy zadra były obowiązkowymi punktami wycieczki. Świetna zabawa pozwoliła nam znowu poczuć się dziećmi, a 8h zabawy zleciało w ekspresowym tempie. W drodze powrotnej udało się nam uczestniczyć we mszy świętej na Jasnej Górze i pomodlić o pomyślne zdanie matury. Po mszy znalazł się także czas na zwiedzanie, m.in jasnogórskiego skarbca. Zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi i zadowoleni wróciliśmy do Zambrowa.