Droga na Wawel

W dniach 25 – 27 maja 53 uczniów klas drugich uczestniczyło w wycieczce do Krakowa i okolic. Trasa wycieczki obejmowała Oświęcim, Kraków i Ojcowski Park Narodowy i stanowiła doskonałe połączenie kultury i natury.
W Auschwitz – Birkenau utrwaliliśmy swoją wiedzę na temat Holocaustu i postaw ludzkich wobec dramatu, który stał się udziałem milionów ofiar nazistów w czasie II wojny światowej. Wszystkich poruszył ogrom ludobójstwa w fabrykach śmierci, jakimi były Auschwitz i Birkenau. Gabloty z włosami ofiar i ich butami – obok tego widoku nie można przejść obojętnie.
Kraków przywitał nas piękną pogodą. Przez cały dzień zwiedzaliśmy najważniejsze zabytki tego wielkiego z uwagi na jego tradycje miasta. Obejrzeliśmy słynne collegium maius i inne budynki uniwersyteckie, Zamek Królewski i katedrę na Wawelu, Stare Miasto i jego największy skarb – sukiennice. Podczas spaceru poznaliśmy miasto jako miejsce pracy twórczej artystów znanych nam ze szkoły – Jana Matejki, Stanisława Wyspiańskiego, Józefa Mehoffer i wielu, wielu innych.
Największe wrażenie zrobił chyba na wszystkich uczestnikach wycieczki kościół franciszkanów w całości zaprojektowany przez Stanisława Wyspiańskiego – znajdują się w nim przepiękne secesyjne witraże, w tym najbardziej znany „Stań się!”. Na rynku wysłuchaliśmy hejnału z Wieży Mariackiej, a spacer zakończyliśmy przy smoku wawelskim. Magię miasta poczuć też można było, wędrując w czasie wolnym zatłoczonymi uliczkami pełnymi kawiarenek i ogródków, gdzie spotykaliśmy turystów z całego świata.
Ostatni dzień wycieczki spędziliśmy wśród natury – w Ojcowskim Parku Narodowym. Spacerowaliśmy przez dolinę Prądnika do Bramy Krakowskiej, obejrzeliśmy parę ostańców, w tym słynną maczugę Herkulesa, a swoją wycieczkę zakończyliśmy przy zamku w Pieskowej Skale, znanym nie tylko ze swojego podobieństwa do Wawelu (podobno!), ale i z wielu kultowych produkcji filmowych – tutaj bowiem powstawały m.in. takie filmy, jak „Janosik”, „Stawka większa niż życie”, „Ogniem i mieczem” czy „Podróż za jeden uśmiech”.